Chiptuning 180?
Close
Login to Your Account
Mercedes CLA Forum

Chiptuning 180?

This is a discussion on Chiptuning 180? within the Mercedes CLA Belgium & Netherlands forums, part of the Mercedes-Benz CLA World Forums category; Wie heeft er ervaring met CHIPTUNING? Ik zie op internet erg veel aanbieders, en wil mijn CLA180 in de toekomst ook laten chippen. Ben VENTURA ...

Page 1 of 15 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 10 of 143
Like Tree1Likes

Thread: Chiptuning 180?

Rookie Nieuwenhuizen's Avatar
    Member #
    4675
    Mentioned
    0 Post(s)

Chiptuning 180?

Wie heeft er ervaring met CHIPTUNING?

Ik zie op internet erg veel aanbieders, en wil mijn CLA180 in de toekomst ook laten chippen.

Ben VENTURA tegengekomen iemand misschien ervaring met dit bedrijf?

Alle informatie is welkom.
    Gr. Kevin

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Mercedes CLA Forum

Regular snapshot's Avatar
    Member #
    1391
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wil je niet ontmoedigen, maar...

Tegenwoordig kunnen autotechniekers vrij snel achterhalen of je ooit een chiptuning hebt uitgevoerd.
    Naast het registratie van elke melding, worden bepaalde parameters opgeslagen.

Als ze willen, vervalt je garantie meteen.
    2013 - CLA 200 CDI Urban line
    2017 - E 200d Avantgarde

Member #
    4675
    Mentioned
    0 Post(s)
    Quote Originally Posted by snapshot View Post
    Wil je niet ontmoedigen, maar...

Tegenwoordig kunnen autotechniekers vrij snel achterhalen of je ooit een chiptuning hebt uitgevoerd.
    Naast het registratie van elke melding, worden bepaalde parameters opgeslagen.

Als ze willen, vervalt je garantie meteen.
    Ik snap de reactie echter ontmoedigen zal je zeker ook niet doen😉
    Ik durf het risico wel te lopen om hem te tunen zoek alleen een betrouwbaar bedrijf om dit te doen. Een goede vriend van mij heeft dot al bij meerdere nieuwe auto's gedaan en nooit problemen ondervonden! Echter was dit bij Bmw auto's en die boden dit aan via de dealer echter wel een externe tuner!

• Remove Advertisements
    MercedesCLA.org
    Advertisements

Rookie Davy_V's Avatar
    Member #
    4822
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan de CLA 180 wel via een dealer laten chippen. Veel dealers bieden de diensten van BRABUS aan (een huis tuner van MB).
    Enkel is deze chip niet echt goedkoop te noemen (zo een 1500 euro).

Meer info en verdelende dealers kan je vinden op de site van http://www.brabus.com

Regular snapshot's Avatar
    Member #
    1391
    Mentioned
    3 Post(s)
    Brabus heeft als voordeel dat je garantie niet vervalt, maar de prijs bij de officiële tuner is inderdaad nooit mals.
    2013 - CLA 200 CDI Urban line
    2017 - E 200d Avantgarde

Friend Hart4cla's Avatar
    Member #
    1937
    Mentioned
    2 Post(s)
    BRABUS PowerXtra B18 Basis CLA 180 114 kW / 155 PS 240 Nm + 24 kW / 33 PS + 40 Nm 8,9 s 210 km/h

Toch nog 33pk extra !!
    Het is dus wel de moeite waard. Ligt eraan wat het kost bij de dealer ?!
    Mercedes Benz CLA 200 Urban 7DCT (Netherlands)

Member #
    4675
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zal het nog eens vragen bij de Dealer mijn dealer bood het niet aan toen ik er om vroeg!

1500€ vind ik wel erg veel geld als je het vergelijkt met andere aanbieders, maar als de garantie blijft is het natuurlijk meer waard maar 3x zoveel uitgeven, ik weet het niet?!?!

Rookie Glenn VV's Avatar
    Member #
    6287
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je een ECU remap gaat doen tijdens garantieperiode heb je twee problemen :

Als ze het zien ben je uw garantie kwijt.
    Je moet bij officiële dealer gaan voor uw garantie te behouden, die resetten de software voortdurend, 500 euro in de vuilbak.

Na afloop garantie kun je de 180 chippen gelijk aan gechipte 200 (enige verschil tussen 180 en 200 is software en marketing)
    Heb je 200pk ofzo, mag je gewoon niet meer naar offiiciële dealer gaan.

Kun je niet wachten moet je het doen met een deftige externe ECU voor 150pk à 160pk. Geen powerbox, da's echt rommel.
    Werkt niet op de trage 180BE met kleine benzinetank, die is écht anders, niet enkel de software.

Dus zo laten en na uw garantie 200Pk met remap
    Of externe ECU naar 150/160Pk en jezelf wijsmaken dat je een CLA200 kocht, is ook zo (veilig dus)
    Of externe ECU naar 150/160Pk én na uw garantie 200Pk met remap (risico, weet niet of die blokjes marge hebben)

Dat laatste kost je wel twee keer €500 maar nog altijd beter dan €4500 extra voor een CLA200. In Duitsland gooien ze de 200 software op 180's en worden ze verkocht als 200's. Is allemaal marketing, productiekost voor één motor te maken is lager dus ze maken één motor in grote hoeveelheden en bieden variatie via software.

Zelfde blok zit trouwens ook in de C-klasse, daar heeft het dan weer wel 156Pk en noemt het de 180. Marketing
    Last edited by Glenn VV; 05-12-2014 at 09:38 PM.

Regular SuperCLA's Avatar
    Member #
    1479
    Mentioned
    0 Post(s)
    Okay, ik wist niet dat een CLA180 in aanmerking kwam voor 200pk...

Kun je dit eens voor mij ophelderen?
    Na afloop garantie kun je de 180 chippen gelijk aan gechipte 200 (enige verschil tussen 180 en 200 is software en marketing)
    Of externe ECU naar 150/160Pk én na uw garantie 200Pk met remap (risico, weet niet of die blokjes marge hebben)
    De eerste quote zegt dat het zonder problemen zou moeten kunnen.
    Tweede quote zet je vraagtekens bij de marges van het blok, en trek je dus de eerste quote in twijfel ?

Rookie Glenn VV's Avatar
    Member #
    6287
    Mentioned
    0 Post(s)
    Quote Originally Posted by SuperCLA View Post
    Okay, ik wist niet dat een CLA180 in aanmerking kwam voor 200pk...

Kun je dit eens voor mij ophelderen?

De eerste quote zegt dat het zonder problemen zou moeten kunnen.
    Tweede quote zet je vraagtekens bij de marges van het blok, en trek je dus de eerste quote in twijfel ?
    Wel, de CLA180 heeft 122 PK met identiek zelfde onderdelen maar andere software dan de CLA200 met 156 PK.
    Dus 156 PK uit je CLA180 halen met software is zowiezo veilig, mercedes doet het zelf en noemt het de CLA200.
    De limiet voor beide met ECU tuning is tegen de 200Pk.
    == Tot hier de zekerheden

Met risico bedoel ik : Niemand kan met zekerheid weten of die blokjes tegen de 200Pk zetten veilig is, vermoedelijk wel, auto's worden gebouwd met ruime marges voor minimum aan problemen in garantie en verkoop in landen met extreme weersomstandigheden of berglandschap.

Ik zou hem op 156Pk laten zetten voor de zekerheid, misschien 170 of 180, allemaal ruim voldoende in een autootje van 1300 kilo, 122Pk is dat trouwens ook

• Page 1 of 15 1 2 3 11 ... LastLast

Sponsored Links