Mercedes CLA Forum banner

1 - 20 of 36 Posts

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Weet iemand of dit kan...
Het 5,8' scherm vervangen door een 7' zonder die comand online te kopen (fabrieks af of aftermarket)?
Ik vind het persoonlijk een vrij dure optie waar ik weinig mee kan aanvangen maar het groter scherm vind ik wel mooier.

·
Registered
155 Posts
Met Too, heb heel veel gegoogeld op een duitse forum met google translater en zag eigenlijk geen topic.

Ik zit eraan te twijfelen om gewoon bij de Dealer een opgave te vragen voor de 7" scherm en dan zelf maar kijken of ik de Dashboard kan ontmantelen.

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Eigenaardig...
We zijn blijkbaar met uiteenlopende kopers die ofwel geen probleem hebben om 3000Euro op te hoesten voor een (volgens mij veeeeel te dure) optie, ofwel die veel te dikke kader rond het centrale scherm graag zien.
Hopelijk kan dit scherm dan toch voor een redelijke prijs in aftermarket vervangen worden.

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Met Too, heb heel veel gegoogeld op een duitse forum met google translater en zag eigenlijk geen topic.

Ik zit eraan te twijfelen om gewoon bij de Dealer een opgave te vragen voor de 7" scherm en dan zelf maar kijken of ik de Dashboard kan ontmantelen.
Dashboard ontmantelen zie ik persoonlijk niet zitten. Stel je voor dat het misloopt...

·
Registered
17 Posts
Ik heb mijn 7" scherm eraf gehaald om de vrijschakeling van de dvd speler in te bouwen. Ook heb ik het command systeem gedemonteerd.
Het scherm zit vast met 2 schroeven van bovenaf. Dit is er echt met 5 minuten uit. Zitten 2 steckers aan het scherm.

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Ik heb mijn 7" scherm eraf gehaald om de vrijschakeling van de dvd speler in te bouwen. Ook heb ik het command systeem gedemonteerd.
Het scherm zit vast met 2 schroeven van bovenaf. Dit is er echt met 5 minuten uit. Zitten 2 steckers aan het scherm.
Nu het scherm er toch uit is bij jou... we kunnen misschien wisselen (jij het 5"8 scherm)?

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Ik heb de vraag gesteld aan de dealer of het 5"8 scherm kan vervangen worden door het 7".
Hij gaat dit even opzoeken. Het zou namelijk kunnen dat de schermresolutie niet geschikt is voor de Becker navigatie.
Drie mogelijkheden...
Ofwel kan het niet, ofwel kan het scherm vervangen worden door een 7" na de levering, ofwel kan het bij de montage in de fabriek.
Eventjes afwachten...

·
Registered
295 Posts
Ik wacht je antwoord even af, ben ook erg benieuwd of dit kan.
Het 7" scherm ziet er beter uit met de het kleinere frame dan het 5,8" scherm.

·
Registered
155 Posts
Ik heb reactie van de Dealer gekregen!

Eigenlijk weten ze het niet, ze zien dat er een andere kabelboom achter het scherm zit en het zou kunnen dat deze vervangen zou kunnen worden door de 7", maar zeker weten ze niet.
Toen toch maar even naar de prijs gevraagd en hij zit rond de €550,- incl.!!

Voor dat prijst koop ik dit liever en heb ik meteen een video interface erbij :D:
2013 Mercedes Benz New B Class 7" Touch Monitor Upgrade Kit | eBay

Plus het is Touch, resolutie weet ik niet exact, maar ik ga nog wat specs navragen bij de leverancier ervan.

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ik heb reactie van de Dealer gekregen!

Eigenlijk weten ze het niet, ze zien dat er een andere kabelboom achter het scherm zit en het zou kunnen dat deze vervangen zou kunnen worden door de 7", maar zeker weten ze niet.
Toen toch maar even naar de prijs gevraagd en hij zit rond de €550,- incl.!!

Voor dat prijst koop ik dit liever en heb ik meteen een video interface erbij :D:

2013 Mercedes Benz New B Class 7" Touch Monitor Upgrade Kit | eBay

Plus het is Touch, resolutie weet ik niet exact, maar ik ga nog wat specs navragen bij de leverancier ervan.
Ik heb nog geen nieuws van de dealer, maar heb wel eens gekeken naar jouw link (waarvoor dank)
530$ + 39$ shipping is niet weinig.
Dan misschien toch maar origineel blijven voor 550 Eurootjes?

·
Registered
155 Posts
Ik heb nog geen nieuws van de dealer, maar heb wel eens gekeken naar jouw link (waarvoor dank)
530$ + 39$ shipping is niet weinig.
Dan misschien toch maar origineel blijven voor 550 Eurootjes?
Ja dat klopt, maar voor 550 heb je alleen een grotere scherm, geen video input en touchscreen.
Ik had de navraag gedaan, gezien ik dacht dat het een 'goedkoop' schermpje was.

Ik doe het voornamelijk voor de video input. Ik wil gewoon een android pc'tje aan kunnen sluiten en ook mijn telefoon kunnen mirroren ;).

Ik moet nog even beslissen, maar binnen nu en een week zal ik beslissen hoe wat waar.

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Hij bedoeld deze eBay link:
Aaaa..ja. Die had ik al gezien, bedankt voor de info!
Maar dat durf ik niet te kopen en te installeren.
Maar eerlijk... Ik zie dat origineel 5,8" scherm helemaal niet graag, dus ik zoek naar oplossingen :disappointed:

1 - 20 of 36 Posts