Mercedes CLA Forum banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
26 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik had een vraagje aan andere CLA220CDI Automaat eigenaars ivm
de temperatuuraanduiding vd koelvloeistof.
Bij mijn auto gaat de temperatuur bij koudstarten eerst vlotjes nr ongeveer 85 graden.Vervolgens gaat de thermostaat open en daalt ze terug naar ongeveer 75 graden wat ik enigszins nog kan begrijpen. Maar dan duurt het erg lang eer de bedrijfstemperatuur bereikt wordt.(Blijft lang hangen onder 80)
In de garage hebben ze een herprogrammatie en een update gedaan en zijn er geen foutmeldingen.
Maar het is er nog altijd..
Uiteindelijk komt de motor wel op bedrijfstemperatuur maar het duurt een dikke twintig minuten of je moet harder het gas indrukken als hij enigszins warm staat.
Nu heb ik met een C-klasse 220CDI Automaat gereden (zelfde motor) en daar ging de meter toch normaal,zoals je zou verwachten.
Ofwel is het eigen aan CLA ,ofwel is er een probleempje met thermostaat,indicatie,...

Graag wat feedback van andere CLA diesel-rijders aub!

Mvg.

·
Registered
155 Posts
Hi,

Ik heb ook een 220CDI, maar ik heb het probleem niet echt. Hij gaat redelijk vlotjes naar de 80 en valt er vrijwel nooit onder. Na een minuut of 15/20 snelweg zit hij al rond de 85.
Jammer de er in de CLA geen Olie temp. is. De huidige temp is leuk, maar heb je niet direct wat aan, je weet nog steeds niet hoe warm je auto is.

Ik ga even van mijn broer een OBD stekker lenen en kijken of ik meer info kan uitlezen, bijv. Olie temp. Daarmee zou je echt kunnen kijken of de auto wel goed op temperatuur komt.

·
Registered
155 Posts
Vandaag nogmaals even getest en hij dropt niet, dus zoals ik al aangaf redels snel naar de 80 en daarna blijft hij bij de 90. Zelfs als ik flink loop te toeren gaat hij niet omhoog/omlaag.

·
Registered
26 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Bedankt voor de feedback!
Ik ga het in de gaten houden..
Mijn motor komt uiteindelijk wel op 90 graden hoor,maar het duurt enkel langer dan ik verwachtte.
En,zoals ik al zei,als je meteen goed op zijn staart trapt is er geen probleem,maar ik rij mijn motor eerst altijd graag warm.

Greets!

·
Registered
85 Posts
Beste Pitou,
Ik rij de 200 diesel en heb dit gisterenavond ook ervaren. Let wel, hij doet dit niet altijd.
temp. ging eerst naar 80, zakte daarna terug naar 70. Stijgt terug tot 80, blijft even hangen om dan te eindigen op 90.
Hoger in toeren laten gaan (manueel transmissie) liet hem natuurlijk sneller stijgen, maar ik rij ook altijd warm. Ik moet hem zelfs nog inrijden. (1500 km volgens boekje)

Hopelijk is dit normaal en verder geen probleem..

·
Registered
26 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Merci Alan voor de feedback!
Alles is normaal volgens de garage.Geen foutmeldingen en boordcomputer en multifunctioeel display geupdate nr nieuwste softwareversie.
We zien wel naargelang er meer CLA's rondrijden.

Groeten en veel rijplezier!

·
Registered
85 Posts
Nu ik erop let heeft ie het meestal wanneer je hem de eerste keer start na lange periode (volledig koud).
Zo heb ik gisteren een rit van 17 min gehad, wanneer ik arriveerde had ik nog geen 90°..

1 - 7 of 7 Posts