Mercedes CLA Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

· Registered
236 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hallo allemaal.
Ik ben totaal nieuw hier, heb 14 geleden mijn eerste MB besteld en zoek wat info.
Weet er iemand of de sportophanging van de Urban dezelfde is als de ophanging van de AMG-line?
Sommigen vinden de sportophanging te hard.
Bij de dealer kon ik niet rijden met een comfortophanging.
Nu goed, de bestellling is binnen, maar ik vroeg het mij toch af.

· Registered
67 Posts
Volgens mij wel, sportophanging is sportophanging..

Na het lezen van die reviews was ik ook enorm bang geworden.. en sinds ik hem gisteren had vind ik dat totaal onterecht.

Hij is mooi laag aan de wielkassen maar hard vind ik hem totaal niet. Nu ik kom wel van een Honda CR-Z sportauto en die was extreem hard uit de fabriek.

Zonder je het weet rij je met gemak 160 km, dus echt wel comfortabel, en dit aan slechts 2000 toeren.

Dus in andere woorden, geen zorgen maken.

· Registered
236 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Dag Dennis,
We hebben een polar zilver 250 AMG-line besteld met het launchpakket, schuifdak, Becker gps en vijfspaaks AMG velgen met zwarte binnenzijde.
De levering is voor half november.

· Registered
5 Posts
Hallo allemaal.
Ik ben totaal nieuw hier, heb 14 geleden mijn eerste MB besteld en zoek wat info.
Weet er iemand of de sportophanging van de Urban dezelfde is als de ophanging van de AMG-line?
Sommigen vinden de sportophanging te hard.
Bij de dealer kon ik niet rijden met een comfortophanging.
Nu goed, de bestellling is binnen, maar ik vroeg het mij toch af.
Beste Frank

Inderdaad AMG-line en Urban hebben dezelfde "springerige" ophanging. Ik rijd zelf met een C SportCoupé en vond deze "sportophanging" een echte afknapper als je de sereniteit van een MB-ophanging gewoon bent. Uiteindelijk heb ik in het MB Fascination Center in Brussel met een CLA 180 met comfortophanging en 17" (i.p.v. 18") velgen gereden. Een wereld van verschil!! Dus mijn keuze was snel gemaakt: een Urban-uitvoering met (gratis) comfortophanging en (gratis) 17"-velgen.

· Registered
236 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Beste Frank

Inderdaad AMG-line en Urban hebben dezelfde "springerige" ophanging. Ik rijd zelf met een C SportCoupé en vond deze "sportophanging" een echte afknapper als je de sereniteit van een MB-ophanging gewoon bent. Uiteindelijk heb ik in het MB Fascination Center in Brussel met een CLA 180 met comfortophanging en 17" (i.p.v. 18") velgen gereden. Een wereld van verschil!! Dus mijn keuze was snel gemaakt: een Urban-uitvoering met (gratis) comfortophanging en (gratis) 17"-velgen.
Jammer dit te lezen.
We hebben speciaal een Amg-line besteld omdat we dat mooi vonden.
Hopelijk valt die ophanging dan niet te veel tegen.
Stel je voor...

· Registered
155 Posts
Jammer dit te lezen.
We hebben speciaal een Amg-line besteld omdat we dat mooi vonden.
Hopelijk valt die ophanging dan niet te veel tegen.
Stel je voor...
De AMG-Sport onderstel is prima, zeker eens tuk comfortabeler dan de A-Klasse AMG.

Ik heb de Standaard 220 CDI genomen met als dealer optie het AMG-onderstel, omdat hij dan net (voor zijn grootte) een betere wegligging heeft.

· Registered
317 Posts
18" en comfortophanging vond ik zelfs iets te neutraal. Te wollig en heel licht overhellen in snelle bochten.
Met de sportophanging heb je meer contact met het wegdek en is het toch niet te hard.

Merk op: ik ben nog een jeugdige twintiger. Voor mensen ouder dan 40 kan sportophanging toch iets te hard zijn... :crazy:

· Registered
236 Posts
Discussion Starter · #15 ·
18" en comfortophanging vond ik zelfs iets te neutraal. Te wollig en heel licht overhellen in snelle bochten.
Met de sportophanging heb je meer contact met het wegdek en is het toch niet te hard.

Merk op: ik ben nog een jeugdige twintiger. Voor mensen ouder dan 40 kan sportophanging toch iets te hard zijn... :crazy:
Jeugdige twintiger... Onze rechter voet (of toch zeker de mijne) blijft 20 jaar :)

· Registered
489 Posts
Ik heb ook een AMG met sportonderstel besteld, omdat ik van een Audi A3 S-line kom ben ik wel wat sportieve vering gewend.
In een review video van AutoBlog.nl werd verteld dat de CLA met opzet comfortabeler is gemaakt als de A klasse, dit geld ook voor het sportonderstel.
Ik heb een proefritje gemaakt in een A-klasse met AMG sportpakket en dat was voor mij totaal niet 'te stug' of 'te sportief'... dus de CLA zal nog iets comfortabeler zijn

· Registered
489 Posts
de sportophanging krijgt in deze review nochtans weinig lof:
Test Mercedes CLA 220 CDI : Stijl über alles (Autotest)
Hier draait het allemaal om ! :
"Wat het meest verbaast, is de nauwkeurigheid van de stuurbekrachtiging. Die is zeer direct en lijkt de gedachten van de bestuurder te lezen en zonder onderbreking door te geven aan de voorwielen. De CLA staat stevig op zijn ophanging, toch met het sportonderstel, en stuurt als een blok. Je hebt het al begrepen: de CLA is een dynamische auto. Op bochtige wegen blijkt ook dat de achtertrein wel houdt van een kleine drift op verzoek. Allemaal zonder rolneigingen..."
:in love:

1 - 18 of 18 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.