Mercedes CLA Forum banner

1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik heb een 220cdi met parking assist

Dit werkt super bij file parkeren

In de tv commercial zie je een cla echter ook in een parkeerhaven parkeren

Enig idee of dit ook daadwerkelijk kan met parkeer assist?
Of is de commercial bedoeld voor de achteruitrijcamera?

·
Registered
317 Posts
Heb het fileparkeren pet de parking assist 1 keer geprobeerd. Werkt wel goed, maar gaat voor mij te traag.

Manueel inparkeren gaat gewoon vlotter, vooral het plaatsje zoeken en je auto in de juiste startpositie plaatsen.
De achteruitrijcamera helpt daar erg goed bij (met de suggestielijnen).

Heb je een camera, dan is parking assist in een parkeerhaven echt niet nodig.

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Ik weet en snap dat het sneller gaat zonder.
Mijn vraag is ofdAt het kan zoals in de commercial

Als het erop zit moet het werken ook!

·
Registered
236 Posts
Ik weet en snap dat het sneller gaat zonder.
Mijn vraag is ofdAt het kan zoals in de commercial

Als het erop zit moet het werken ook!
Ooo, wat zou ik dit graag beantwoorden, maar ik heb mijn CLA nog niet en heb dit dus nog niet kunnen proberen.
Toeme toch... :sad:

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Whahahahaha

Helaas. Wil je niet ziek maken. Maar ik heb hem al sinds de 1e week juni!

·
Registered
165 Posts
Werkt perfect in fileparkeren en parkeerhaven. De wagen meet niet alleen de lengte van de vakken, maar ook de diepte. Het is echt een slim systeem.
Hij zet de wagen ook keurig langs de stoeprand of kaarsrecht in het parkeervak. De mensen die meerijden vinden het ongelofelijk en geweldig

@ Snapshot. De parkassist werkt echt goed en zeer snel ! Ligt echt aan het handelen van jezelf. (gas geven en remmen)
Die wedstrijd wil ik wel een keer aangaan. Ik met parkassist, jij handmatig. (Je wagen moet dan wel na afloop kaarsrecht staan !)

·
Registered
17 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@hart4cla
Moet je dat instellen voor parkeerhavens? Bij mij doettie het allen bij file parkeren. Niet als ik op mijn oprit wil parkeren

·
Registered
317 Posts
@ Snapshot. De parkassist werkt echt goed en zeer snel ! Ligt echt aan het handelen van jezelf. (gas geven en remmen)
Die wedstrijd wil ik wel een keer aangaan. Ik met parkassist, jij handmatig. (Je wagen moet dan wel na afloop kaarsrecht staan !)
Geen probleem!
:wink:

Ik win zeker tijd in het snel naar een geschikte plaats toerijden.
Het inparkeren zal weinig verschil meer maken.

·
Registered
165 Posts
@hart4cla
Moet je dat instellen voor parkeerhavens? Bij mij doettie het allen bij file parkeren. Niet als ik op mijn oprit wil parkeren
Nee, het systeem meet automatisch onder de 25 km/uur aan de rechterkant.
Als je links wil parkeren, dan doe je voortijdig je knipperlicht naar links (dan meet de wagen ook de linker vakken.
Het systeem geeft dan met een pijltje aan wanneer er ruimte genoeg is. Op dat moment rem je, na stilstand in zijn achteruit. Dan vraag het systeem om te parkeren. Druk op het stuur "OK".
Dan zelf gas en remmen.

Ik geef toe dat het effe wennen is en een handigheid is, maar na een paar keer, werkt het razendsnel en feilloos.

Je moet gewoon een paar keer oefenen.

·
Registered
236 Posts
Nee, het systeem meet automatisch onder de 25 km/uur aan de rechterkant.
Als je links wil parkeren, dan doe je voortijdig je knipperlicht naar links (dan meet de wagen ook de linker vakken.
Het systeem geeft dan met een pijltje aan wanneer er ruimte genoeg is. Op dat moment rem je, na stilstand in zijn achteruit. Dan vraag het systeem om te parkeren. Druk op het stuur "OK".
Dan zelf gas en remmen.

Ik geef toe dat het effe wennen is en een handigheid is, maar na een paar keer, werkt het razendsnel en feilloos.

Je moet gewoon een paar keer oefenen.
Ik heb dit nu al een paar maal geoefend, en ik moet zeggen... het zou mij aardig lukken, mocht ik m'n CLA hebben :crying:

·
Registered
155 Posts
Ik vind dat de Park assis te dichtbij de stoeprand in A'dam parkeert. Ik geef toe in A'dam zijn de plekken niet zo breed/ruim.

Enkele keren moest ik deze onderbreken anders ging mijn velg eraan......
Nu gebruik ik het dus niet meer. Daarnaast is het wel krom dat je nog wel zelf moet remmen. Hij is volledig auto bezig en het kwam mij bijna voor dat ik vergeten was te remmen, gelukkig niks gebeurd maar let daar op!

Btw velen weten niet dat hij ook Automatisch kan uitparkeren ;). Als je geparkeerd staat, dan de knipperlicht naar links uitreiden aanzetten en dan vraagt hij om voor de park assist functie.

·
Registered
236 Posts
Ik heb dit eens opgezocht, en wanneer je rechts parkeert (in de lengte) zal de CLA zich richten naar de linker zijde van de geparkeerde auto's.
Wanneer je dus in de rij gaat staan bij kleine en iets smallere auto's dan kan het idd zijn dat je met de CLA de stoeprand raakt met de velgen.
Parkeer je links, dan zou het parkeersysteem zich rechts uitlijnen.
Dit wil ook zeggen dat wanneer je parkeert in een rij met "dikke" auto's je ver van de stoep zult staan...
Mocht je naast een muur parkeren hou rekening met de parkeersensoren. Ook tijdens het in en uit parkeren trouwens.
Ik moet erbij vertellen dat je ook nog tijdig moet remmen :wink:

1 - 13 of 13 Posts