Mercedes CLA Forum banner
1 - 20 of 58 Posts

· Registered
18 Posts
Mijn vorige wagen was een C 180 CDI (facelift) model van 2011. Het is echt wennen aan de nieuwe hoor, totaal anders dan de vorige. Meer power (vorige was 120 pk, de deze 170 pk), nogal wat harder in de vering, zeer gevoelig stuur (het minste dat je dit aanraakt reageert hij al). Heb je de activa park assist genomen ? Is echt bangelijk hoor ! Parkeert zeer vlot zowel in de lijn als dwars op de rijrichting. Mijn verkoper ging dit eens demonstreren en vond, bij het dwars parkeren dat hij nogal dicht naast de wagens links van ons stond, maar dat was buiten de CLA gerekend hoor ! Nog even in drive geschakeld en hij zette zich perfect in het midden van de parkeerplaats.
Een echt pareltje om mee te rijden hoor !
Veel succes volgende week !

· Registered
64 Posts
Discussion Starter · #3 ·
mijn is cla 180 benzine
amg body kit
Visibiliteitspakket
park assist ;) hehe
Bi-xenonkoplampen
nachtpakket
....
en int WIT Land vehicle Vehicle Car Personal luxury car Automotive design
zo gelijk op de foto gaat thij er uit zien ;)

wrrm een 180....... VAA +- 150€ in de maand
wou nie zwaarder gaan het is trouwens voor mijn vrouwkeu ;)

· Registered
18 Posts
met die parking assist kan je da ook uit zetten en gewoon met achteruit kijk camera parkeren ????
Tuurlijk, als hij een geschikte parking vindt, dan stelt hij voor om de active park assist in te schakelen en enkel als je "ok" drukt werkt het ook. Hij moet ook voldoende plaats hebben, anders start hij niet. Dus als je zegt, niks voor mij, dan parkeer je volledig zelf.

Wat die VAA betreft : ik heb het eens berekend, maar dat scheelt slechts 158 euro per jaar hoor, als de aankoopprijs hetzelfde blijft. Want de 180 Benzine heeft een CO2 van 127 gr en de mijne (diesel) van 111 gr. Dus dat valt nogal mee. Want in mijn geval staat hij ook de firma en ik reed hiervoor met een C 180 CDI. Mijn voordelen AA zijn nu 23,2 euro per maand minder dan mijn vorige (die bijna 2 jaar oud was). Maar dan nog, voor die prijs kan ik privé geen wagen kopen hoor ! (VAA per maand : 234,83 euro !!)

· Registered
85 Posts
Eric en Smetzor,

eerst en vooral felicitaties voor de mooie aankoop.
Ikzelf heb gekozen (eind januari al) voor de 200cdi. (Levering ten vroegste eind juli !)
Het lange wachten valt tot nu toe goed mee, maar nu de dienst marketing wakker geschoten is op tv en radio... en als ik dan binnenkort de eerste benzines en 220 diesels zal zien passeren...
Ondertussen heb ik al wel met de 220cdi kunnen testrijden. Motor is heel soepel en vinnig, ook de automaat schakelt vlot. De sportophanging is idd wennen als je de C-klasse gewoon bent, maar storen doet het mij niet.

Voorlopig nog geen spijt van mijn keuze ;)

Mijn configuratie:
Urban, berggrijs, launchpakket, sportophanging

Jammer genoeg valt deze motor onder EURO 5 norm. Co2 uitstoot is mij beloofd 114 (belangrijk gezien co2 trap op 116 gram.)

Klopt het dat jou (Eric) uitstoot 111 gram is? Dit gezien de automaat en de 18” velgen ?
En als ik vragen mag, bij welke garages hebben jullie gekocht?

· Registered
295 Posts
Goedemorgen heren,

Ik ben misschien een beetje verdwaald (al heeft mijn vader inmiddels al 20 jaar de belgische nationaliteit) :big smile:

Wat is precies het launch pakket ? deze wordt niet verkocht in Nederland.
Ook kan ik volgens de Belgische configurator geen Patagonia rood kiezen, is deze kleur niet beschikbaar ?

· Registered
85 Posts
Dag Rocket,

de Belgische configurator loopt van begin af al achter volgens mij.
Launch pakket (misschien enkel Belgïe?) geldig voor klantenbestellingen tot 30 jun 2013:
(steeds in combinatie met urban of AMG)
-Bi-xenon koplampen met automatische hoogteregeling, LED-dagrijlichten en knipperlichten, LED-achterlichten en koplampsproeiers
-visibiliteitspakket
-actieve parkeerassistent
beschikbaar tegen meerprijs:
-ILS
-EDITION 1

Metaalkleur designo patagoniërood BRIGHT
Onder voorbehoud beschikbaar vanaf het 4e trimester van 2013 (prijs: 2117,50€ incl BTW)

groeten

· Registered
64 Posts
Discussion Starter · #10 · (Edited)
in GENT gekocht in jan. besteld normaal eind van volgende week , hoop het want met de eerste mei :s

ben nu trouwens met een vervangwagen A klasse 180diesel amg pakket aant rijde rijd heel GOED ,als de cla ook zo zal rijden ben ik een meer dan een tevreden man ;)

· Registered
18 Posts
Eric en Smetzor,

eerst en vooral felicitaties voor de mooie aankoop.
Ikzelf heb gekozen (eind januari al) voor de 200cdi. (Levering ten vroegste eind juli !)
Het lange wachten valt tot nu toe goed mee, maar nu de dienst marketing wakker geschoten is op tv en radio... en als ik dan binnenkort de eerste benzines en 220 diesels zal zien passeren...
Ondertussen heb ik al wel met de 220cdi kunnen testrijden. Motor is heel soepel en vinnig, ook de automaat schakelt vlot. De sportophanging is idd wennen als je de C-klasse gewoon bent, maar storen doet het mij niet.

Voorlopig nog geen spijt van mijn keuze ;)

Mijn configuratie:
Urban, berggrijs, launchpakket, sportophanging

Jammer genoeg valt deze motor onder EURO 5 norm. Co2 uitstoot is mij beloofd 114 (belangrijk gezien co2 trap op 116 gram.)

Klopt het dat jou (Eric) uitstoot 111 gram is? Dit gezien de automaat en de 18” velgen ?
En als ik vragen mag, bij welke garages hebben jullie gekocht?
Je hebt inderdaad gelijk : gisteren mijn inschrijvingsbewijs gekregen en het is 117 gr CO2, dat is pech want vanaf 116 gr is hij 75 % aftrekbaar ...en niet 80 % zoals ik gehoopt had.

Garage is Garage E Joosen in Kontich

· Registered
85 Posts
Das wel jammer idd, 5% meer voor onze Elio.
In mijn pakket zaten ook de 18inch, maar ik heb uitdrukkelijk gevraagd naar de 17 inch.. Dit zou dan 114 gram geven.
De 17 kan ik dan voor winterbanden gebruiken, en in de zomer evt een alternatief.

Ik twijfel wel nog of ik mijn config nog ga wijzigen.. ik heb nog tijd tot die in productie gaat. Twijfel nog tussen half-leer, half-stof of volledig leer.
Half leer: beter in zomer & winter qua temperatuur, de witte naad is sportiever en breekt het geheel mooi
volleer: Cleaner afgewerkt, makkelijker schoon te maken, volgens mij meerwaarde bij verkoop

Is iemand van jullie van zin om het onderhoudscontract te nemen? (dat zoals die actie op de a-klasse)

· Registered
64 Posts
Discussion Starter · #13 ·
das wel jammer idd, 5% meer voor onze elio.
In mijn pakket zaten ook de 18inch, maar ik heb uitdrukkelijk gevraagd naar de 17 inch.. Dit zou dan 114 gram geven.
De 17 kan ik dan voor winterbanden gebruiken, en in de zomer evt een alternatief.

Ik twijfel wel nog of ik mijn config nog ga wijzigen.. Ik heb nog tijd tot die in productie gaat. Twijfel nog tussen half-leer, half-stof of volledig leer.
Half leer: Beter in zomer & winter qua temperatuur, de witte naad is sportiever en breekt het geheel mooi
volleer: Cleaner afgewerkt, makkelijker schoon te maken, volgens mij meerwaarde bij verkoop

is iemand van jullie van zin om het onderhoudscontract te nemen? (dat zoals die actie op de a-klasse)

altijd ;)

· Registered
2 Posts
Hi iedereen,in januari besteld CLA 200 cdi wit,automatiek,xenon,panorama,licht en zicht,park assist,donker ruiten.ik krijg korting 8% op basis prijs,(neto 34500).Vorige week gereden cla 220 cdi urban sportophanging, voor me te stevig! Ik moet wachten tot juli voor mij cla dus ik kan nog wijzigen maken in bestelling,ik twijfel tussen basis of urban(met comfortophanging)

· Registered
85 Posts
Hey Lika,
proficiat met de aankoop!
als ik jou opties zo zie.. kan je dan niet beter voor het launch pakket gaan?
omvat:
-Bi-xenon koplampen met automatische hoogteregeling, LED-dagrijlichten en knipperlichten, LED-achterlichten en koplampsproeiers
-visibiliteitspakket
-actieve parkeerassistent

wel steeds in combinatie met urban of amg pakket.. (mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar urban)

· Registered
2 Posts
Inderdaad Alan,maar ik moet dan urban bestelen(1500€).Met mijne configuratie nog +- 1000€! Dus ik krijg dan urban voor 1000€, maar ik wet niet behalve dubbel uitlat en velgen en grill is nog verschil? Bv.centrale armsteun is horizontal schuifbar bj basis uitvoering?

· Registered
85 Posts
Extra's bij urban?

INTERIEUR
Sportzetels vooraan met binnenbekleding ARTICO/ Corumba stof 2) en contrastsiernaden;
zwart, code 361 of kristalgrijs, code 368 of zwart met oranje inleg, code 363
Zetelcomfortpakket, code U59
Multifunctioneel stuurwiel in Nappa leder, 3 spaaks, met contrastsiernaden en
gedeeltelijk geperforeerd
Versnellingspook in Nappa leder met contrastsiernaden (met manuele versnellingsbak)
Sierdelen in golvenlook zilverkleurig, code H50 of antraciet, code H51
Verluchtingsmonden met omranding en kruis in chroomzilver
Centrale armsteun vooraan, horizontaal verschuifbaar, met contrastsiernaad
Deurarmsteunen met zilveren chroomsierelementen en contrastsiernaden
Deurmiddenpanelen in ARTICO met contrastsiernaden
Dakhemel in zwarte stof, code 51U (mogelijk alternatief zonder meerprijs:
grijze stof, code 58U)
12V-stekker achteraan

EXTERIEUR
Lichtmetalen velgen 45,7 cm (18") - 5-spaaksdesign, himalayagrijs,
bandenmaat 225/40 R18 op 7,5 J x 18 ET 52, code 66R
Sportonderstel verlaagd (optioneel comfortonderstel)
Diamantradiatorrooster met:
– zwarte diamanten
– één zilveren lamelle
– inleg in zilverchroom
Diffusor in zilverchroom
Dubbele rechthoekige uitlaateindstukken in gepolijst edelstaal

1 - 20 of 58 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.