Mercedes CLA Forum banner

1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #1
Heeft er iemand de standaard radio uitgetest in de Cla?
Wat is de geluidskwaliteit?
Zit daar ook een basbox bij of zijn het enkel de 6 luidsprekers?

·
Registered
67 Posts
Ik heb een Harman Kardon optie in mijn CLA.

Die speelt wel goed, maar daar zit al geen subwoofer bij in de koffer (al speelt die wel goede bassen).

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #3
Ik heb een Harman Kardon optie in mijn CLA.

Die speelt wel goed, maar daar zit al geen subwoofer bij in de koffer (al speelt die wel goede bassen).
De standaard radio zal dat ook niet hebben dan.
Heb je de standaard radio beluisterd voor je de Harman Kardon bestelde?

·
Registered
67 Posts
Had enkel naar Harman Kardon geluisterd (ik heb met de CLA gereden voor die nog in de showroom stond, en dan geven ze een full option in Brussel).

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #5
Had enkel naar Harman Kardon geluisterd (ik heb met de CLA gereden voor die nog in de showroom stond, en dan geven ze een full option in Brussel).
Hopelijk is de standaard radio ook van een goede kwaliteit want mijn budget laat die meerkost niet toe... Er moet ergens een grens zijn...

·
Registered
155 Posts
Persoonlijk vond ik de standaard niet zo fijn en heb daarom de HK setje erbij genomen.

Meestal zijn de boxen wel van redelijke kwaliteit, maar de versterker zelf niet al te best. Ik heb wel ergens gelezen dat je de huidige audio 20 wel redelijk goed kunt verstellen qua Equalizer.

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #7
Persoonlijk vond ik de standaard niet zo fijn en heb daarom de HK setje erbij genomen.

Meestal zijn de boxen wel van redelijke kwaliteit, maar de versterker zelf niet al te best. Ik heb wel ergens gelezen dat je de huidige audio 20 wel redelijk goed kunt verstellen qua Equalizer.
Bedankt voor de info!
Ik las ook dat je een CLA besteld hebt. Proficiat met de aankoop.
Wanneer heb je hem trouwens besteld en welke uitvoering heb je gekozen?
Laat maar eens foto's zien als je hem hebt.

·
Registered
155 Posts
Thanks! Ik heb een mountain grey 220cdi Prestige met noten bruine leer genomen. Ik wilde de AMG line nemen, maar in NL wordt deze meteen 25% in de bijtelling door de 18 inch velgen.

Als extra opties heb ik het AMG onderstel, panoramadak en Harman Kardon bij genomen. Wellicht ben ik wat vergeten, had deze namelijk begin mei besteld en wordt als het goed is midden/eind juli geleverd.

Weer ontopic. Waarom had je eigenlijk verplicht het Audio 20 cd wisselaar nodig voor het HK setje?

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #9
Thanks! Ik heb een mountain grey 220cdi Prestige met noten bruine leer genomen. Ik wilde de AMG line nemen, maar in NL wordt deze meteen 25% in de bijtelling door de 18 inch velgen.

Als extra opties heb ik het AMG onderstel, panoramadak en Harman Kardon bij genomen. Wellicht ben ik wat vergeten, had deze namelijk begin mei besteld en wordt als het goed is midden/eind juli geleverd.

Weer ontopic. Waarom had je eigenlijk verplicht het Audio 20 cd wisselaar nodig voor het HK setje?
Mooi mooi mooi... Vind ik een zeer mooie combinatie!
En jouw Cla wordt wel snel geleverd...!

Is die vraag naar mij gericht? Ik was nergens toe verplicht hoor!

·
Registered
155 Posts
Mooi mooi mooi... Vind ik een zeer mooie combinatie!
En jouw Cla wordt wel snel geleverd...!

Is die vraag naar mij gericht? Ik was nergens toe verplicht hoor!
Hahaha nee niet naar jouw, maar naar eigenlijk iedereen. Als je op de site de HK setje aanklikte dan moest je verplicht de CD-Wisselaar nemen anders werkte/pakte hij het geheel niet.

Ja klopt ik heb een geluk gehad en was eigenlijk al sinds begin april bezig om de auto te bestellen. Maar doordat de opties niet duidelijk waren en of het wel of geen AMG-Line moest zijn werd het steeds verzet. Maar toch een mooie levertijd.

·
Registered
118 Posts
Beetje laat, maar goed: ik heb in Brussel beide installaties (standaard en HK) kunnen beluisteren en hoewel de standaard op zich voldeed, heb ik toch de HK er bij genomen, omdat deze toch een pak beter klinkt. Maar goed, niet panikeren, de standaard installatie klinkt beter dan in menig ander wagen! :)

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #13
Beetje laat, maar goed: ik heb in Brussel beide installaties (standaard en HK) kunnen beluisteren en hoewel de standaard op zich voldeed, heb ik toch de HK er bij genomen, omdat deze toch een pak beter klinkt. Maar goed, niet panikeren, de standaard installatie klinkt beter dan in menig ander wagen! :)
Oef...
Bedankt voor de info!

·
Registered
85 Posts
Ook ik kan bevestigen dat de standaard installatie meer dan gemiddeld is. (in vgl met bmw)
Geluid is zuiver en ook diepe bassen weerklinken mooi, zonder vibratie van deuren of interieur (hou het wel schappelijk natuurlijk :wink:).

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #15
Ook ik kan bevestigen dat de standaard installatie meer dan gemiddeld is. (in vgl met bmw)
Geluid is zuiver en ook diepe bassen weerklinken mooi, zonder vibratie van deuren of interieur (hou het wel schappelijk natuurlijk :wink:).
Ik zou het zo graag schappelijk houden maar ik moet nog 3 maanden wachten op mijn CLA :disappointed:
Djuu toch...

·
Registered
61 Posts
Hey,

Heb er net een testrit opzitten met een CLA 220 CDI AMG met de gewone radio erin, ging toch vrij luid zonder vervorming en toch wat low end hoor.
Het zal wel een verschil zijn met de HK maar op degene die ik besteld heb staat de gewone (200 CDI Mountain Grey URBAN)
Wel nog ff wachten, Tweede week van oktober pas, en in begin Mei besteld.

mvg

·
Registered
236 Posts
Discussion Starter #18
Hey,

Heb er net een testrit opzitten met een CLA 220 CDI AMG met de gewone radio erin, ging toch vrij luid zonder vervorming en toch wat low end hoor.
Het zal wel een verschil zijn met de HK maar op degene die ik besteld heb staat de gewone (200 CDI Mountain Grey URBAN)
Wel nog ff wachten, Tweede week van oktober pas, en in begin Mei besteld.

mvg
Bedankt voor de info!
Je hebt nog geluk met de wachttijd. Ik heb onze Cla ook besteld begin mei, maar verwacht hem maar half november.
Zeker is... Het wordt voor ons een mooie winter :cool2:

·
Registered
85 Posts
How bad is the standard CLA radio ?? I don't want to pay for the Harmon Kardon Logic 7.
According to me it's more then average (definately if u compare with bmw 3 series)
For what I use it for, the sound is very clear and beats are nice and deep, without any vibrating noises from doors or interior..

·
Registered
61 Posts
Yes indeed! during the testdrive i was looking for the HK logo on the speakers ;-)
I tought this must be the HK system i'm hearing, but no, it was the standard system, loud, clear, detailed and low end enough for me.

1 - 20 of 22 Posts