Mercedes CLA Forum banner

Test rit CLA 220 CDI AMG in afwachting tot oktober voor mijn CLA 200 Urban

7342 Views 12 Replies 5 Participants Last post by  TDW
10
Testrit en foto's CLA 220 CDI AMG in afwachting tot oktober voor mijn CLA 200 Urban

hello!

Hier enkele foto's van de 220 CDI AMG waar ik afgelopen weekend mocht mee testrijden...
Land vehicle Vehicle Car Mid-size car Mercedes-benz a-class
Land vehicle Vehicle Car Grille Automotive exterior
Land vehicle Vehicle Car Luxury vehicle Mercedes-benz
Land vehicle Vehicle Car Motor vehicle Personal luxury car
Land vehicle Vehicle Car Mid-size car Automotive design
Land vehicle Vehicle Car Luxury vehicle Mercedes-benz
Land vehicle Vehicle Car Mid-size car Automotive design
Land vehicle Vehicle Car Automotive design Personal luxury car
Land vehicle Vehicle Car Automotive design Personal luxury car
Land vehicle Vehicle Car Automotive design Mid-size car

CLA AMG 220 CDI sportonderstel 7 traps automaat 18"

Zoals u kan zien ben ik aan de kaaien in Antwerpen ook met dat sportonderstel is gaan rijden...
En dat viel toch wat tegen, enkel tegen lage snelheid, en dan nog...

Op gewone weg super hoor, maar je zal in je hoofd na een tijd de putten en kinderkopjes wel weten ligen...
Baanligging op goed asfalt is zoals ze hem aanprijzen, plakt echt op de weg.

Gewone radio speelt zeer goed naar mijn oren, hard genoeg voor mij, zuiver en met toch nog wat low end in the back.
met de bestuurderstoel in mijn stand, niet verzet, ben ik achterin eens gekropen, en dat viel eigenlijk mee met mijn 185 lengte.
Wat me opviel dat je toch nog beenruimte hebt, mijn haar ritste lichtjes tegen het dak :)
Sportstoelen zitten erg fijn, zicht naar achteren is iets minder.
7 traps automaat rijd erg fijn, maar leuker schakelen met de peddels aan het stuur :) al heb ik toch voor de zesbak gekozen.

Nu nog "even" wachten op mijn CLA 200 CDI Mountain Grey Urban, en ja, met het sportonderstel :) en de Urban 18" velgen.

Besteld midden Mei, levering tweede week van Oktober.
Besteld bij MB Antwerpen

Have fun with your CLA " wanneer je hem eindelijk krijgt" :)

Ciao ciao
See less See more
  • Like
Reactions: 1
1 - 13 of 13 Posts
Dag TDW,
mooie config... praktisch hetzelfde als ik hem heb. Ik zal proberen een van de dagen foto's erop te zetten (als ie dan gewassen is), dan kan je zien dat berggrijs icm urban pakket een zeer goede keuze was ;-)
Hey Alan,

Bedankt voor uw reactie.
Tevreden over het sportonderstel?
Verder is mij config vrij basic hoor, (leasing budget)
vol lederen sporzetels, Urban pack, GPS, night pakket, en business pack (maar weet niet echt zeker meer wat dat inhoud)

Nog lang tot Oktober..... :)
Business pack is metaalkleur + Becker map pilot.

Proficiat en succes met wachten!
Thx Snapshot, kan echt niet wachten, zeker niet na de 4uur test drive.
Het sportonderstel is idd springerig, zeker met 18". Maar het kan blijkbaar nog stugger (kijk naar A klasse..)
Het is gewoon anders (sportiever) rijden. En voorlopig stoort het niet.
Maar ik zit dan ook nog in mijn "alles-is-geweldig-fase" dus weet niet of ik objectief genoeg ben ;)
Idd, ik merkte dat op die 4 uur ook wel, elk putje of kinderkopje telt hij mee.
Maar op goed wegdek ging hij als een strijkijzer door de bocht, sturen doet hij daarom dan ook haarfijn.
Soit, ik zal mijn geliefde scheldekaaien moeten laten ligen, vooral de Rijnkaai dan :)

En als je per toeval een grijze urban in Antwerpen ziet zigzaggen, ben ik niet dronken, ontwijk ik gewoontjes de wegdeksels, putten enz :)

Nog veel veilig plezier met uw "alles is prachtig" cla :)
Hoi TDW, pracht bak, ik heb dezelfde ;)
Het sportonderstel ligt als een huis op de weg met de 18 inch velgen met runflat banden.
En inderdaad aardig stug, maar het went vanzelf en geeft erg veel rijplezier op het asfalt !!
Ik vind de Urban uitvoering top en erg sportief, en niet zo agressief als het AMG pakket. (maar dit is natuurlijk erg persoonlijk)

Alvast heel veel rijplezier !!
Thx Hart4cla!
Ben het helemaal met u eens over het verschil in uiterlijk tussen de AMG en de Urban.
Ik vind de AMG luchtinlaten voor te groot en te "in your face"
De lucht uitlaten achter versmallen de achterkant optisch, bij de urban staat hij optisch net iets vetter achter :)

ciao ciao
Is er al bekend wanneer je jouw wagen er is ?
Yep, 2de week van Oktober pffff
Beste TDW, proficiat met je prachtige wagen. Ik heb de mijne besteld eind juni en zal die maar eind februari hebben. Pfff. Maar is een prachtige wagen en het wachten waard. Alvast veel succes ermee. Ik heb de mijne besteld in cirrus wit met AMG pakket.
Toch te zotte wachttijden, nu zie je amper iets rijden, binnen kort kunnen we er niet meer naast kijken blijkbaar :) Nog een kleine 2 maand met mijn 508SW inloopwagen lalala
1 - 13 of 13 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.