Mercedes CLA Forum banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
155 Posts
Discussion Starter #1
Ik heb een Pano uitvoering maar heb geen plek om mijn zonnebril te plaaten.

Gisteren eindelijk de handleiding doorgespit en zag leuke dingen die ik ervoor nooit wist en natuurlijk ook dat ik mijn zonnebril kon plaatsen.
Er stond geen regel dat dit vervalt bij een Pano dak.

Normaal gesporken vervalt de plek voor je zonnebril als je een Pano dak hebt.

BTW voor de guys die voor het eerste netals ik Automaat rijden. Is er een HOLD functie als je je rem indrukt bij de stoplicht. als je deze net even verder indrukt dan zie je HOLD verschijnen. Dan blijft de auto geremt al sje de voetpedaal van de rem afhaalt. Geniaal.

·
Registered
155 Posts
Discussion Starter #6
Aah oke, duidelijk. Wel jammer dat deze optie niet standaard is voor een auto van +50k.

·
Registered
11 Posts
Ik heb een 2e hands (demo) CLA met panoramadak en AMG pakket.
Helaas is de auto ook niet voorzien van het zonnebrilbakje in de dakconsole (geen opbergpakket).
Navraag om dit achteraf los te bestellen leverde bij de dealer een negatief resultaat op.
Vreemd dat dit als los onderdeel niet te bestellen is.
Iemand misschien een tip?
Vind zo'n los bakje met een plakrand uit de automaterialenzaak niet echt fraai in de auto.

·
Registered
317 Posts
Ik gebruik de drankenkokers in de middenconsole.
Het tussenstuk kan je er toch uit klikken en flesjes gaan in de deur.

·
Registered
11 Posts
Ik ben er er achter gekomen hoe het zit.
Op het US-deel van het forum staat het antwoord van de dakconsole met brilvak.
Heeft de auto een panoramadak, dan kan deze niet worden uitgevoerd met de console.
Zal dus inderdaad een ander vak voor de zonnebril moeten kiezen.

·
Registered
17 Posts
Ik kan alleen mededelen dat mijn CLA 45 AMG een panorama dak heeft en ook een opberg brilvak direct gemonteerd in de midden hoofd console.
Auto is nu twee weken oud en is een 2015 model zelf opgehaald in het Mercedes Kundencenter in Sindelfingen. Wellicht vanaf modeljaar 2015 is het opbergvak wel aanwezig ! .... ter info de CLA 45 AMG is met "full options" besteld en afgeleverd.
mb_kundencenter.jpg

·
Registered
317 Posts
Je maakt de gebruikelijke fout door te zeggen dat je auto full option is.
Full option wil zeggen dat je elke mogelijke optie gekozen hebt.

Zou willen zeggen dat je metaalkleur gekozen hebt, maar je hebt niet-metaalkleur wit.
En dat je zowel de Becker als Comand online hebt geselecteerd, onmogelijk te combineren.

Maak dat vaak mee in het bedrijfsleven, daarom even verduidelijken...

Niettemin, congrats!

·
Registered
11 Posts
Ik kan alleen mededelen dat mijn CLA 45 AMG een panorama dak heeft en ook een opberg brilvak direct gemonteerd in de midden hoofd console.
Auto is nu twee weken oud en is een 2015 model zelf opgehaald in het Mercedes Kundencenter in Sindelfingen. Wellicht vanaf modeljaar 2015 is het opbergvak wel aanwezig ! .... ter info de CLA 45 AMG is met "full options" besteld en afgeleverd.
View attachment 12632
Je hebt me weer nieuwsgierig gemaakt.
Dacht ik de verklaring gevonden had, maar ik ga weer verder zoeken.
Kun je een foto posten van de console?
De US-leden vragen hier ook om.
Alvast bedankt!

·
Registered
165 Posts
Het is volgens mij heel eenvoudig >> bestel je de CLA met opbergpakket, dan krijg je het brillenvak er bij in de dakbedieningseenheid van de binnenverlichting.
Heb je dus zuinig aangedaan en besteld zonder opbergpakket, dan heb je ook geen brillenvak !!

Het opbergpakket biedt een hele reeks hulpmiddelen om de orde te bewaren.
Het bestaat uit een brillenvak in de dakbedieningseenheid, opbergvakken onder de voorstoelen, in de voetruimte van de voorpassagier,
links en rechts in de kofferbak, en bagagenetten tegen de rugleuning van de bestuurder en de voorpassagier.
Het pakket wordt afgerond met een praktisch 12V-stopcontact in de kofferruimte.

Wil je dat alsnog >> dan bestel je het brillenvak met de binnenverlichting appart !
(kost volgens mij rond de 150,- Euro)
Hieronder een voorbeeld in het wit voor de Bklasse.

Brillenvak-01.JPG

Brillenvak-02.JPG

Brillenvak-03.JPG

·
Registered
11 Posts
Bedankt voor de foto's!
Jammer dat hier de bediening van het panoramadak niet op zit.
Het achteraf bestellen is volgens de dealer niet mogelijk.
Waar heb je deze gegevens vandaan?

·
Registered
165 Posts
Bedankt voor de foto's!
Jammer dat hier de bediening van het panoramadak niet op zit.
Het achteraf bestellen is volgens de dealer niet mogelijk.
Waar heb je deze gegevens vandaan?
Je kan volgens mij elk onderdeel van je wagen bestellen, alleen staan ze soms niet standaard in de bestellijst bij de dealers.
Dan wordt dit onderdeel via de importeur appart in Duitsland besteld, dit kan flink prijziger zijn.

Binnenlicht met brillenvak W246/W176/X156 - Aanbod onderdelen en accessoires ? MercedesForum.nl/be

·
Registered
1 Posts
Ik ben er er achter gekomen hoe het zit.
Op het US-deel van het forum staat het antwoord van de dakconsole met brilvak.
Heeft de auto een panoramadak, dan kan deze niet worden uitgevoerd met de console.
Zal dus inderdaad een ander vak voor de zonnebril moeten kiezen.

Hoi Arie,

Ik ben nieuw maar kan al meteen een bijdrage leveren.

Pano dak en brillenhouder tesamen is niet mogelijk.........deze info is niet juist.!!!!

Ik heb zelf een panoramadak besteld en brillenhouder...na dit gezien en mee gespeeld te hebben in een showroom.
Wel ben ik benieuwd wat er gebeurd als dit standaard blijkt op de 2015....ik heb nl het opbergpakket besteld enkelt om deze brillenhouder....

Aan de andere kant wordt er gezegd dat de CLA met full options besteld is....dan zou je denken dat het opbergpakketje op zijn minst is aangekruisd....at GvdW ....ik zou wel willen weten of er dan ook ladeklepjes en netjes in zitten.....

EDIT:...las dat GvdW ook een panodak had dus tikkie overbodige reactie

·
Registered
11 Posts
Geweldig bedankt voor jullie reacties!
Zullen de US-forumleden ook blij mee zijn.
Nu alleen nog kijken waar deze (achteraf) besteld kan worden.

1 - 20 of 20 Posts